Menu Close

Integruoti lietuvių kalbos ir socialinių mokslų kūrybiniai projektai.

   Įgyvendinant programos „Tūkstantmečio mokyklos I“ STEAM standarto veiklas I klasių mokiniai vykdė ilgalaikius integruotus lietuvių kalbos ir socialinių mokslų kūrybinius projektus.
Projektiniai I klasių darbai
   Projektinius – kūrybinius darbus I klasių mokinai rinkosi pagal savo pomėgius. O juos pristatė per lietuvių kalbos pamokas. Smagu pasidžiaugti, jog integruotų lietuvių kalbos ir literatūros, istorijos, geografijos projektinių darbų pristatymuose dominavo įvairi tematika, kuri leido mokiniams giliau pažinti istorijos, kultūros, dailės bei kalbos aspektus. Mokiniai atlikdami projektą mokėsi išsikelti tikslą, uždavinius bei juos įgyvendinti, formuluoti ir pateikti išvadas bei apibendrinimus. Pristatymų metu mokiniai tobulino savo viešąjį kalbėjimą, argumentavimą bei atskleidė kritinį mąstymą.
   Džiugu, kad nemažai pirmokų pasirinko Lietuvos istorijos bei Panevėžio krašto temas. Gražu ir miela buvo klausyti, stebėti puikius, kokybiškus pristatymus apie baltų mitologiją, LDK istoriją, Garšvių knygnešių draugiją, Panevėžio miesto istoriją, spaudos draudimo laikotarpį, Panevėžio žydų istoriją ir kt. Jie tyrinėjo G. Petkevičaitės-Bitės asmenybę, jos paliktus pėdsakus Panevėžyje ir miestiečių atmintyje, Panevėžio Lėlių vežimo teatro, Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatro istoriją ir dabartį ir „Stasio“ muziejaus fenomeną. Be to, mokiniai supažindino su Panevėžio lankytinomis vietomis, žymių žmonių vardais pavadintomis gatvėmis, knygnešiais bei garsiais Panevėžio sportininkais. Įdomiai buvo pristatytas dailininkų Lidijos ir Jono Dailidėnų kūrybinis kelias.
   Atlikdami projektinį darbą pirmokai ugdėsi kultūrinę kompetenciją, jie aptarė sudėtingus kultūros reiškinius, istorinius faktus. Projektų rengimo metu mokiniai identifikavo problemas ir kūrybines galimybes, rinko, siejo ir kritiškai vertino kūrybai reikalingą informaciją, savarankiškai kūrė nebijodami rizikuoti – taip stiprino kūrybiškumo kompetenciją. Atskleidė savo komunikavimo gebėjimus pritaikydami raiškos priemones ir formas komunikavimo situacijai ir adresatui. Gebėjo pristatyti save gyvai bei virtualioje erdvėje, taip parodydami savo skaitmeninės kompetencijos gebėjimus.
   Gimnazistai stiprino komunikavimo bei bendradarbiavimo gebėjimus, imdami interviu iš panevėžiečių ir kūrybiškai pristatydami surinktą informaciją apie Panevėžio įžymybes, istoriją ir žmones: kūrė tinklalaides, filmus, reklaminius klipus, istorinius pasakojimus ir prezentacijas, lankstinukus, teatralizuotus vaidinimus. Vaikai gilindamiesi į pasirinktas temas mokėsi kritiškai mąstyti, spręsti problemas, atsakingai naudoti surinktą informaciją ir prisiimti atsakomybę už savo mokymąsi.
                                                 I klasių lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos.
Skip to content