Menu Close

Gamtos mokslų projektinių – tiriamųjų darbų pristatymas.

 
 Birželio 9 dieną Juozo Miltinio gimnazijoje vyko II-ų klasių mokinių gamtos mokslų projektinių – tiriamųjų darbų pristatymas, palikęs daugybę įspūdžių ir vertingų patirčių. Pradėjus dirbti prie projektų, prireikė ne tik dalykinių žinių, bet ir įvairių įgūdžių: gebėjimo planuoti laiką, paskirstyti atsakomybes, ieškoti informacijos, formuluoti išvadas. Mokiniai pripažino, kad pasiruošimas pristatymams nebuvo lengvas. Ne kartą teko kreiptis pagalbos į draugus ar mokytojus, o kai kurie susidūrė su iššūkiais aprašant tyrimo duomenis ar ieškant tinkamos literatūros. Vis dėlto, įveikus šiuos sunkumus, atsivėrė kūrybos ir pažinimo galimybės.
   Labiausiai įsiminė praktinė dalis: stebėjimai, eksperimentai, pokyčių fiksavimas. Tyrimų temos buvo įvairios: nuo trąšų poveikio augalų augimui iki temperatūros įtakos šviesos lūžiui ar tulžies gebėjimo šalinti riebalus. Dalis projektų buvo grindžiami apklausomis, teko patiems kurti klausimynus, rinkti atsakymus, juos sisteminti ir analizuoti. Mokiniai suvokė, kaip svarbu aiškiai suformuluoti klausimus, jei norima gauti patikimus duomenis.
   Kai kuriems mokiniams tyrimus teko atlikti STEAM centre, tai leido praktiškai išbandyti įrangą, dirbti modernioje aplinkoje ir sustiprinti susidomėjimą gamtos mokslais. Daugelis teigė, kad pats tyrimo procesas: bandymai, klydimai ir sprendimų ieškojimas buvo viena įdomiausių šio mokslo metų patirčių. Įgijo ne tik žinių, bet ir supratimą, kaip svarbu bendradarbiauti, nepasiduoti susidūrus su iššūkiais.
   Tiriamųjų darbų pristatymai vyko sklandžiai. Jaudulys, nors ir jautėsi, netrukdė kalbėti užtikrintai ir drąsiai. Iš viso pristatyta net 106 pranešimai, kuriuos parengė 160 mokinių. Kai kurie išsiskyrė aiškumu, puikiu kontaktu su auditorija, o kiti tapo pamoka ateičiai dėl smulkių trūkumų ar vaizdinės medžiagos stokos. Po kiekvieno pasisakymo vyko įsivertinimas, diskusijos, o svarbiausia džiaugėsi vieni kitų sėkme.
Tokie projektai. tai ne tik gamtos mokslų pažinimas. Tai augimo kelias, kuris ugdo atsakomybę, pasitikėjimą savimi, smalsumą ir gebėjimą bendradarbiauti. Tai patirtis, kuri neišnyksta su puslapiu vadovėlyje, ji lieka atmintyje, kaip svarbus žingsnis link savarankiško mokslo ir gyvenimo.
Biologijos mokytoja Rasa
Skip to content