Menu Close

Apie stažuotę Japonijoje

Gegužės 19–26 dienomis gimnazijos direktorė Ramutė Stasevičienė kartu su grupe Panevėžio miesto savivaldybės švietimo specialistų ir mokytojų leidosi į įkvepiančią pažintinę stažuotę Japonijoje. Jos metu buvo stebima ir aktyviai tyrinėjama viena inovatyviausių pasaulio švietimo sistemų bei gilinamasi į turtingą šalies kultūrą. Ši kelionė į Tekančios saulės šalį tapo puikia galimybe geriau suprasti japonų požiūrį į mokymąsi, bendruomeniškumą ir kultūrinį ugdymą.

Stažuotės metu ypatingas dėmesys buvo skirtas vizitams į ugdymo įstaigas, pradedant nuo Hanedos vidurinės mokyklos Tokijuje. Ši mokykla išsiskiria ne tik moderniais mokymo metodais, bet ir jautriu požiūriu į individualius mokinių poreikius, įskaitant specialiojo ugdymo klases. Dalyviai galėjo stebėti, kaip mokytojai integruoja STEAM disciplinas ir kultūrinį ugdymą, taikydami kūrybiškas, praktika grįstas užduotis.

Kitas įsimintinas patyrimas – vizitas į Toyohashi miesto Isobe pradinę mokyklą. Čia dalyviai įsitikino, kaip puikiai Japonijos mokyklose įgyvendinama bendruomeninė filosofija „Visomis jėgomis“, skatinanti vaikus bendradarbiauti, aktyviai dalyvauti mokyklos gyvenime ir ugdanti jų savarankiškumą. Didelį įspūdį paliko mokinių demonstruojama atsakomybė – jie patys tvarko klases ir bendro naudojimo patalpas, taip mokydamiesi pagarbos aplinkai ir bendruomenei.

Toyohashi miesto švietimo tarybos atstovai pristatė išsamią Japonijos švietimo sistemos apžvalgą, pabrėždami nuolatinį mokytojų bendradarbiavimą ir integruotą požiūrį į mokymąsi – jungiant įvairias disciplinas ir skatinant holistinį pasaulio pažinimą. Šis susitikimas taip pat pažymėjo penkerių metų sėkmingos partnerystės tarp Toyohashi savivaldybės ir Lietuvos mokyklų svarbą, išreiškiant norą toliau tęsti ir gilinti bendradarbiavimą ateityje. Tikimasi kurti naujas, dar sėkmingesnes partnerystes tarp mokyklų, kurios suteiktų kuo daugiau naudos abiejų šalių mokiniams.

Tarptautiniame krikščioniškajame universitete Tokijuje įvyko diskusija su dr. Audriumi Sabūnu – lietuvių mokslininku, aktyviai dirbančiu Japonijoje. Buvo aptarti aukštojo mokslo Japonijoje iššūkiai, galimybės ir tarpkultūrinio bendradarbiavimo svarba. Universitetas išsiskiria savo laisvųjų menų programa ir dvikalbiu mokymu, leidžiančiu studentams plačiai suvokti tarptautinę kultūrinę aplinką.

Stažuotės metu taip pat buvo skirta laiko pažinti Japonijos kultūrą per muziejų lankymą. Mori meno muziejus suteikė galimybę susipažinti su šiuolaikinio meno tendencijomis, o skaitmeninio meno muziejus „teamLab Borderless“ dovanojo nepakartojamą interaktyvią patirtį. Šie vizitai papildė supratimą apie tai, kaip Japonijoje kultūra, menas ir technologijos susilieja į vieningą, gyvybingą visumą.

Svarbi stažuotės dalis buvo susitikimas su Lietuvos ambasadoriumi Japonijoje dr. Aurelijumi Zyku. Ambasadorius pristatė svarbiausias iniciatyvas ir dvišalius švietimo projektus, stiprinančius Lietuvos ir Japonijos kultūrinius bei edukacinius ryšius. Diskusijos metu jis dalijosi savo ilgamete patirtimi Japonijoje, pabrėždamas tarpkultūrinio dialogo svarbą ir galimybes plėsti bendradarbiavimą tarp abiejų šalių mokyklų ir universitetų.

Japonijos kultūra paliko gilų įspūdį – pagarba tradicijoms, preciziškumas ir subtilus estetikos pojūtis atsiskleidė tiek kasdieniuose japonų įpročiuose, tiek oficialiose institucijose.

Skip to content